Skelanimals
Az őrület 2008-ban pattant ki néhány tervező fejéből az Egyesült Államokban és innen indult világ körüli útjára.
Az alapelképzelés az volt, hogy a divaton keresztül hívják fel a figyelmet az állatok önző célú elpusztítása ellen. Ezt az ideológiát tükrözi a Skelanimals licence jelszava is: „Fur is dead!”, vagyis a bunda ideje lejárt, védjük meg az állatokat.
A Skelanimals család tulajdonképpen imádnivaló kicsi állatokból áll, kiknek élete hamar véget ért saját vakmerőségük vagy meggondolatlan viselkedésük következtében. A 26 különböző karakternek megvan a maga története és személyisége, így nőnek egyre jobban a fiatalok szívéhez, mindenki megtalálja közöttük a maga kedvencét.
Ezeken a szórakoztató, különös „halott” kisállatokon keresztül a tervezők megtalálták célcsoportjukkal
(tinédzserek és a huszonéves korosztály) a közös hangot és nem csupán egy stílusirányzat képviselőivel,
mint például a napjainkban nagyon népszerű „emo” fiatalokkal, hanem a domináns kultúrának ellenállókkal,
a „deszkásokkal”, a divatrajongó tinédzserekkel, a játékgyűjtőkkel, vagy azokkal, akik egyszerűen csak szeretni valónak tartják a Skelanimals figurákat.
A célcsoport magját a divat orientált tinédzserek és a 20-25 év közötti fiatalok képviselik. Ez a csoport tovább bővíthető a 7-12 éves korosztályra is, akik az ideológiával ugyan még nem tudnak azonosulni, de megszeretik a karaktereket. A bevezetés évében már 30 millió dolláros forgalmat értek el az Egyesült Államokban független butikokban, áruházakban és játék-viszonteladóknál. Az első hónapokban hétről hétre 71%-os növekedést produkáltak a licence termékei, melyek a különböző ruházati cikkeken felül táskákat, pénztárcákat, cipőket, plüssállatokat, posztereket, édességeket, kitűzőket és egyéb árucikkeket foglalnak magukban.
2010-re a Skelanimals figurák és az általuk képviselt ideológia köré több nagynevű cég és híresség is csatlakozott, elsősorban a zeneipar jeles képviselői közül. A kampányturnékat olyan vállalatok támogatják,
mint például a Universal Music Group, a Warner Borthers Records, az MTV Music televíziós csatorna, valamint olyan előadók, mint a népszerű regénysorozat, a Twilight Saga betétdalának előadója, a Paramore együttes vagy az As I Lay Down.
Legújabb barátaink megjelentek és megjelennek a fiatoknak szóló médiafelületeken, magazinokban,
továbbá egyre több márka vásárolja meg a Skelanimals licence-t. Kiemelkedő példa erre a 14-20 éves korosztály körében nagy ismertségre szert tett VANS márka, vagy a népszerű M&M's édesség, amelyre saját logója helyett ezen szeretnivaló, bolondos állatok sziluettje került rá egy kampányuk során.
A fiatalok újdonsült barátai világszerte részesei továbbá extrém sportversenyeknek, a hol kampányolnak az állatok védelme mellett. Európán át Új-Zélandig és Ausztráliáig mindenhol kibontakozik a Skelanimals láz és utat tör mindenki szíve felé.
A széles termékkínálatot bemutató famíliának a legnagyobb reklámfelületet a számtalan külföldi és magyar blog, internetes klub és közösségi oldal adja. A tervezők saját honlapján kívül (www.skelanimals.com) a MySpace oldalán több mint 3 millió rajongó csatlakozott már, számtalan animáció készült a kis kedvencekkel,
melyeket a YouTube-on megtekinthetnek. További közösségi oldalak: Facebook, Twitter. |