Skelanimals
Az rlet 2008-ban pattant ki nhny tervez fejbl az Egyeslt llamokban s innen indult vilg krli tjra.
Az alapelkpzels az volt, hogy a divaton keresztl hvjk fel a figyelmet az llatok nz cl elpuszttsa ellen. Ezt az ideolgit tkrzi a Skelanimals licence jelszava is: „Fur is dead!”, vagyis a bunda ideje lejrt, vdjk meg az llatokat.
A Skelanimals csald tulajdonkppen imdnival kicsi llatokbl ll, kiknek lete hamar vget rt sajt vakmersgk vagy meggondolatlan viselkedsk kvetkeztben. A 26 klnbz karakternek megvan a maga trtnete s szemlyisge, gy nnek egyre jobban a fiatalok szvhez, mindenki megtallja kzttk a maga kedvenct.
Ezeken a szrakoztat, klns „halott” kisllatokon keresztl a tervezk megtalltk clcsoportjukkal
(tindzserek s a huszonves korosztly) a kzs hangot s nem csupn egy stlusirnyzat kpviselivel,
mint pldul a napjainkban nagyon npszer „emo” fiatalokkal, hanem a dominns kultrnak ellenllkkal,
a „deszksokkal”, a divatrajong tindzserekkel, a jtkgyjtkkel, vagy azokkal, akik egyszeren csak szeretni valnak tartjk a Skelanimals figurkat.
A clcsoport magjt a divat orientlt tindzserek s a 20-25 v kztti fiatalok kpviselik. Ez a csoport tovbb bvthet a 7-12 ves korosztlyra is, akik az ideolgival ugyan mg nem tudnak azonosulni, de megszeretik a karaktereket. A bevezets vben mr 30 milli dollros forgalmat rtek el az Egyeslt llamokban fggetlen butikokban, ruhzakban s jtk-viszonteladknl. Az els hnapokban htrl htre 71%-os nvekedst produkltak a licence termkei, melyek a klnbz ruhzati cikkeken fell tskkat, pnztrckat, cipket, plssllatokat, posztereket, dessgeket, kitzket s egyb rucikkeket foglalnak magukban.
2010-re a Skelanimals figurk s az ltaluk kpviselt ideolgia kr tbb nagynev cg s hressg is csatlakozott, elssorban a zeneipar jeles kpviseli kzl. A kampnyturnkat olyan vllalatok tmogatjk,
mint pldul a Universal Music Group, a Warner Borthers Records, az MTV Music televzis csatorna, valamint olyan eladk, mint a npszer regnysorozat, a Twilight Saga bettdalnak eladja, a Paramore egyttes vagy az As I Lay Down.
Legjabb bartaink megjelentek s megjelennek a fiatoknak szl mdiafelleteken, magazinokban,
tovbb egyre tbb mrka vsrolja meg a Skelanimals licence-t. Kiemelked plda erre a 14-20 ves korosztly krben nagy ismertsgre szert tett VANS mrka, vagy a npszer M&M's dessg, amelyre sajt logja helyett ezen szeretnival, bolondos llatok sziluettje kerlt r egy kampnyuk sorn.
A fiatalok jdonslt bartai vilgszerte rszesei tovbb extrm sportversenyeknek, a hol kampnyolnak az llatok vdelme mellett. Eurpn t j-Zlandig s Ausztrliig mindenhol kibontakozik a Skelanimals lz s utat tr mindenki szve fel.
A szles termkknlatot bemutat famlinak a legnagyobb reklmfelletet a szmtalan klfldi s magyar blog, internetes klub s kzssgi oldal adja. A tervezk sajt honlapjn kvl (www.skelanimals.com) a MySpace oldaln tbb mint 3 milli rajong csatlakozott mr, szmtalan animci kszlt a kis kedvencekkel,
melyeket a YouTube-on megtekinthetnek. Tovbbi kzssgi oldalak: Facebook, Twitter. |